وکیل رابطه نامشروع، وکیل متخصصی است که در زمینه جرم رابطه نامشروع و مسائل مربوط به آن تخصص دارد. این جرم در قانون مجازات اسلامی ایران، در فصل هجدهم، تحت عنوان “زنا و روابط نامشروع” تعریف شده است. شما میتوانید برای هرگونه مشاوره حقوقی با موسسه حقوقی مبدا در ارتباط باشید.

فهرست مطالب

فهرست مطالب

رابطه نامشروع

رابطه نامشروع در قانون مجازات اسلامی ایران، در فصل هجدهم، تحت عنوان “زنا و روابط نامشروع” تعریف شده است. با توجه به این تعریف، رابطه نامشروع عبارت است از هرگونه رابطه جنسی بین زن و مردی که با یکدیگر محرم نیستند. این رابطه می تواند در خفا یا در ملأ عام صورت بگیرد. در صورتی که رابطه نامشروع در ملأ عام صورت بگیرد، مجازات شدیدتری دارد.

در قانون مجازات اسلامی، عمل منافی عفت غیر از زنا به طور دقیق تعریف نشده است. با این حال، می توان گفت که این عمل شامل هرگونه رفتار جنسی بین زن و مردی که با یکدیگر محرم نیستند می شود. به عنوان مثال، بوسیدن، در آغوش گرفتن، لمس بدن یکدیگر، یا حتی رابطه جنسی، می توانند از مصادیق رابطه نامشروع باشند.

رابطه نامشروع یک جرم غیرقابل گذشت است. این بدان معناست که حتی اگر شاکی خصوصی از شکایت خود صرف نظر کند، مجازات مرتکب همچنان اجرا خواهد شد.

بهترین وکیل نامشروع

بهترین وکیل نامشروع

وکیل رابطه نامشروع کیست؟

وکیل رابطه نامشروع، وکیل متخصصی است که در زمینه جرم رابطه نامشروع و مسائل مربوط به آن تخصص دارد. این جرم در قانون مجازات اسلامی ایران، در فصل هجدهم، تحت عنوان “زنا و روابط نامشروع” تعریف شده است. وکیل رابطه نامشروع می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

۱- دفاع از متهم در پرونده های رابطه نامشروع

اگر به اتهام رابطه نامشروع دستگیر شده اید، می توانید از وکیل رابطه نامشروع کمک بگیرید تا از حقوق خود دفاع کند. وکیل رابطه نامشروع می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  •  بررسی پرونده و جمع آوری مدارک و شواهد دفاعی
  •  مشاوره حقوقی و راهنمایی در مورد روند رسیدگی به پرونده
  •  دفاع از شما در دادگاه

۲- شاکی خصوصی در پرونده های رابطه نامشروع

اگر به عنوان شاکی خصوصی، قصد شکایت از فردی را به اتهام رابطه نامشروع دارید، می توانید از وکیل رابطه نامشروع کمک بگیرید تا شکایت شما را به درستی تنظیم کند و در جریان رسیدگی به پرونده، از حقوق شما دفاع کند. وکیل رابطه نامشروع می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  •  تنظیم دادخواست شکایت
  •  جمع آوری مدارک و شواهد لازم برای اثبات جرم
  •  حضور در دادگاه و دفاع از شکایت شما

۳- شاهد یا کارشناس در پرونده های رابطه نامشروع

اگر در پرونده ای که در آن به اتهام رابطه نامشروع مطرح شده است، به عنوان شاهد یا کارشناس دعوت شده اید، می توانید از وکیل رابطه نامشروع کمک بگیرید تا در جریان رسیدگی به پرونده، حقوق شما رعایت شود. وکیل رابطه نامشروع می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  •  مشاوره حقوقی و راهنمایی در مورد نحوه حضور در دادگاه
  •  پاسخ به سوالات دادگاه

۴- مشاوره حقوقی در زمینه رابطه نامشروع

اگر در مورد رابطه نامشروع سوال یا ابهامی دارید، می توانید از وکیل رابطه نامشروع کمک بگیرید تا در این زمینه به شما مشاوره حقوقی دهد. وکیل رابطه نامشروع می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

  •  آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به رابطه نامشروع
  •  پیشگیری از وقوع جرم رابطه نامشروع

جهت دریافت مشاوره حقوقی رایگان با موسسه حقوقی مبدأ تماس بگیرید۰۲۱۲۲۸۵۹۰۲۳ _ ۰۹۱۲۲۰۲۶۸۲۸

بهترین وکیل رابطه نامشروع برای اثبات رابطه + مجازات رابطه نامشروع

رابطه نامشروع ازجمله جرایم غیر قابل گذشت است زیرا سبب بر هم خوردن نظم عمومی می شود و حتی اگر شاکی خصوصی نداشته باشد مجازاتش از بین نمیرود. این جرم منافی عفت عمومی است و قانونگذار آن را جرم دانسته است و برای آن مجازات تعیین کرده است.

منظور از رابطه نامشروع تنها رابطه جنسی نیست و هر کار و رفتاری که منافی عفت عمومی باشد و با ارزش ها و هنجارهای جامعه هماهنگ نباشد رابطه نامشروع تلقی می شود. مثلاً اگر دختر و پسری که صیغه محرمیت بین آنها وجود ندارد در یک خانه باشند مرتکب رابطه نامشروع شده اند.

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع

شرایط تحقق جرم رابطه نامشروع چیست؟

برای تحقق جرم باید بین طرفین رابطه زوجیت وجود نداشته باشد یعنی در زمان انجام روابط عاشقانه و منافی عفت باهم نسبت زن و شوهر نداشته باشند حتی به طور موقت یا صیغه بنابراین اولین شرط نداشتن رابطه زوجیت و نامحرم بودن است و از شرایط بعدی تحقق جرم این است که طرفین باهم روابط منافی عفت و عاشقانه از قبیل تقبیل و مضاجعه غیر زنا (به معنای بوسیدن و لمس کردن و در آغوش کشیدن) داشته باشند بنابراین هر رابطه ای رابطه نامشروع محسوب نمی گردد مثلاً صرف نشستن دختر و پسری در کنار هم بدون اینکه ملامسه و تماس بدنی بین آنها اتفاق بیفتد،صرف تنها بودن زن و مرد در مکانی، رابطه نامشروع نیست.

اثبات جرم کار دشواری است زیرا اصل بر برائت و با انکار متهمین از جرم بری می شوند اما دلایلی که می توان به آن استناد نمود پرینت پیامکها با محتوای عاشقانه که نشان از روابط نامشروع می باشد که فرد می تواند از پیامک ها اسکرین شات و پرینت تهیه نماید با مشخص بودن شماره تلفن ها،همچنین می توان درخواست استعلام از شماره ای که می‌دانید با آن فرد روابط نامشروع دارد نمایید که در این صورت با تشخیص دادسرا یا دادگاه به مخابرات جهت استعلام از شماره ی مذکور و پرینت تماسها و پیامک ها که تا ۶ماه ذخیره می شوند دستور داده می شود و اگر خط به نام خود شاکی باشد می تواند خود پرینت پیامک ها را تهیه نماید، پرینت عکس های دو نفره، طرفین که در حین روابط هستند از آنها فیلم تهیه نماید به صورتی که صورت آنها قابل تشخیص باشد، استشهادیه محلی و شهادت شهود و شهادت همسایگان مبنی بر روابط مشکوک دو نفر در آپارتمان، با علم به حضور دو نفر بدون علقه زوجیت در یک واحد با کلانتری تماس حاصل نمود تا مأمور کلانتری صورتجلسه ای تهیه نماید،با این دلایل می توان اثبات نمود دو نفر باهم روابط نامشروع دارند.

در صورت اثبات جرم رابطه نامشروع طرفین به شلاق تعزیری تا ۹۹ ضربه محکوم می شوند و اگر اثبات شود عمل با عنف و اکراه صورت گرفته است تنها اکراه کننده تعزیر می شود.

جرم رابطه نامشروع چیست؟

جرم رابطه نامشروع عبارت است از:

  • هر یک از زن و مردی که مَحرم یکدیگر نباشند، مرتکب عمل منافی عفت غیر از زنا شوند، خواه عمل در خفا واقع شود یا علناً و در ملأ عام.
  • هر گاه زن و مردی که مَحرم یکدیگر نباشند، مرتکب عمل منافی عفت غیر از زنا در ملأ عام شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم خواهند شد.
  • در صورتی که یکی از طرفین رابطه نامشروع، متاهل باشد، مجازات شدیدتری در انتظار او خواهد بود. در این صورت، مرتکب به حبس تعزیری درجه شش (شش ماه تا دو سال) محکوم خواهد شد.

جرم رابطه نامشروع در فضای مجازی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توسعه ی راه های ارتباطی با برنامه های مختلفی مانند واتس اپ و تلگرام و… ،جرایم نیز در فضاهای مختلف مجازی گسترش یافته و به طرق مختلفی به وجود آمده است و همچنین فساد و فحشاء و تبلیغات گسترده فساد و تن فروشی نیز در آن دیده می شود بنابراین در فضای مجازی با توجه به خارجی بودن سرورها و ایجاد اکانت های تقلبی می توان راحت تر به روابط نامشروع تن داد.

از دلایلی که می توان به آن استناد نمود با معرفی اکانت آنها و یا تهیه عکس از صحبت های خصوصی به صورتی که اکانت و اسم شخص مشخص باشد از آن پرینت تهیه نمود لازم به ذکر است با توجه به اینکه اکثر پیام رسانها از جمله تلگرام و واتس اپ و … خارجی هستند با حذف اکانت توسط کاربر قابل پیگیری نیستند و همچنین درخواست استعلام نسبت به آنها امکانپذیر نمی باشد.

اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع

اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع در ایران عبارتند از:

  1. شهادت شهود: شهادت شهود یکی از مهم‌ترین مدارک برای اثبات رابطه نامشروع است. شهود باید افرادی باشند که رابطه نامشروع را به صورت مستقیم مشاهده کرده باشند.
  2. ضبط صوت یا تصویر: ضبط صوت یا تصویر از رابطه نامشروع نیز می‌تواند به عنوان مدرک اثبات رابطه نامشروع استفاده شود.
  3. اعتراف طرفین: اعتراف طرفین رابطه نامشروع نیز می‌تواند به عنوان مدرک اثبات رابطه نامشروع استفاده شود.

علاوه بر این مدارک، در برخی موارد ممکن است مدارک دیگری نیز برای اثبات رابطه نامشروع مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، در صورتی که رابطه نامشروع منجر به بارداری شود، می‌توان از آزمایش DNA برای اثبات رابطه نامشروع استفاده کرد. البته، باید توجه داشته باشید که اثبات رابطه نامشروع در دادگاه نیاز به ارائه مدارک کافی و محکمه‌پسند دارد. در صورتی که مدارک ارائه شده توسط شاکی، کافی و محکمه‌پسند نباشد، دادگاه ممکن است حکم به برائت متهم صادر کند.

فرق رابطه نامشروع و دون زنا چیست؟

رابطه نامشروع و دون زنا دو مفهوم متفاوت هستند:

رابطه نامشروع:

رابطه نامشروع به هر نوع ارتباط جنسی اشاره دارد که با توجه به اصول اخلاقی، فرهنگی، یا قوانین جامعه به عنوان نادرست یا غیرقانونی در نظر گرفته می‌شود. این مفهوم بیشتر از یک جنبه قانونی استفاده می‌شود و ممکن است شامل هر گونه رابطه جنسی خارج از مرزهای اخلاقی یا قانونی باشد.

دون زنا:

دون زنا به معنای رابطه جنسی نامشروع و غیرقانونی است که در نظر اسلام و بسیاری از دین‌ها محکوم شده است. این مفهوم به طور خاص به گناه جنسی و رابطه جنسی خارج از حدود ازدواج اشاره دارد و ممکن است با تعیین حدود قانونی و اخلاقی خاص تری مطرح شود.

بنابراین، رابطه نامشروع می‌تواند به هر نوع رابطه جنسی نامناسب اشاره کند، در حالی که دون زنا به طور خاص به روابط جنسی نامشروع در قالب گناه جنسی و خروج از مرزهای اخلاقی و قانونی اشاره دارد.

تفاوت جرم رابطه نامشروع با جرم زنا چیست؟

  1. در رابطه نامشروع،روابط طرفین در حد تقبیل و مضاجعه می باشد اما در زنا بین زن و مرد دخول و جماع انجام می گردد و در هر دو رابطه طرفین باهم علقه ی زوجیتی ندارند.
  2. رابطه نامشروع با پیامکهای عاشقانه و مبتذل و مستهجن هم اثبات می گردد اما در زنا تنها با اثبات رابطه جنسی در حد دخول و جماع اثبات می گردد.
  3. مجازات جرم زنا در مواردی اعدام یا رجم و یا شلاق حدی است اما مجازات رابطه نامشروع تنها شلاق تعزیری می باشد.
  4. زنا از جرایم حدی است اما رابطه نامشروع از جرایم تعزیری می باشد.

طریقه ی شکایت از جرم رابطه نامشروع

با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی شکایتی با عنوان رابطه نامشروع دون زنا با ضمیمه نمودن دلایل از جمله پرینت پیامکها،عکس،فیلم،شهادت شهود و نامه کلانتری ثبت می نمایید تا به دادگاه کیفری دو ارشاد جهت رسیدگی ارجاع گردد و با انجام تحقیقات و بررسی دلایل و اثبات جرم و عناصر مادی و معنوی و قانونی تشکیل دهنده ی جرم و تشخیص سوءنیت آنها در ارتکاب جرم،حکم شایسته ای صادر می گردد که قابل اعتراض می باشد.

ارتباط رابطه نامشروع باحق طلاق

اگر زوجه بتواند رابطه نامشروع و عسر و حرج و یا ازدواج مجدد زوج را که بدون اجازه وی صورت گرفته است ثابت کند دارای حق طلاق است.

ارث و مهریه و نفقه

اگر زوجه مرتکب زنا یا رابطه نامشروع شود و همسر وی بتواند آن را اثبات کند، با وجود اثبات زوجه از سهم الارث محروم نخواهد شد. مهریه عند المطالبه است و زن چه در دوران زندگی و چه در صورت طلاق میتواند مهریه خود را مطالبه کند. حتی در صورتی که زن مرتکب رابطه نامشروع و زنا شود و مرد قادر به اثبات آن شود زن از مهریه خود محروم نخواهد شد. نفقه ارتباطی با رابطه نامشروع ندارد . وزن حتی در صورت ارتکاب به رابطه نامشروع میتواند نفقه گذشته خود را دریافت کند.

طلاق به درخواست زوج

در حالت عادی اگر مرد بی دلیل و بی جهت همسر خود را طلاق بدهد زن دارای حقوقی از جمله اجرت المثل و تنصیف اموال و دارایی می شود. اما اگر مرد رابطه نامشروع زوجه را بتواند اثبات کند و درخواست طلاق بدهد زن از این حقوق محروم می شود.

نحوه دفاع در جرم رابطه نامشروع

نحوه دفاع در جرم رابطه نامشروع

حکم رابطه نامشروع برای زن چیست؟

طبق قانون مجازات اسلامی ایران، رابطه نامشروع برای زن و مرد، جرم محسوب می‌شود. مجازات رابطه نامشروع برای زن، ۹۹ ضربه شلاق است. در صورتی که زن، شوهردار باشد، مجازات رابطه نامشروع برای او، علاوه بر ۹۹ ضربه شلاق، حبس تعزیری درجه شش نیز خواهد بود. ماده ۲۲۷ قانون مجازات اسلامی ایران در مورد مجازات رابطه نامشروع برای زن، بیان می‌دارد:

«هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب زنا شوند، به مجازات شلاق (۹۹ ضربه) محکوم خواهند شد.»

ماده ۲۲۹ قانون مجازات اسلامی ایران در مورد مجازات رابطه نامشروع برای زن شوهردار، بیان می‌دارد:

«در صورتی که زن شوهردار با مرد اجنبی مرتکب زنا شود، علاوه بر مجازات مقرر در ماده (۲۲۷) این قانون، به حبس تعزیری درجه شش نیز محکوم خواهد شد.»

البته، باید توجه داشته باشید که اثبات رابطه نامشروع در دادگاه نیاز به ارائه مدارک کافی و محکمه‌پسند دارد. در صورتی که مدارک ارائه شده توسط شاکی، کافی و محکمه‌پسند نباشد، دادگاه ممکن است حکم به برائت متهم صادر کند.

در صورتی که قصد دارید رابطه نامشروع را در دادگاه اثبات کنید، باید از یک وکیل متخصص در امور کیفری کمک بگیرید. وکیل می‌تواند به شما کمک کند تا مدارک لازم را جمع‌آوری کنید و از حقوق خود در دادگاه دفاع کنید.

وکیل رابطه نامشروع

به دلیل اینکه اثبات رابطه نامشروع کار دشواری است بهتر است با وکیل متخصص کیفری مشورت کنید زیرا وکیل رابطه نامشروع با تجربیات خود در این زمینه می تواند به نحو احسن از حقوق موکل خود دفاع کرده و در کمترین زمان ایشان را به نتیجه مطلوب برساند.

 

جهت دریافت مشاوره حقوقی رایگان با موسسه حقوقی مبدأ تماس بگیرید۰۲۱۲۲۸۵۹۰۲۳ _ ۰۹۱۲۲۰۲۶۸۲۸

سخن پایانی

وکیل رابطه نامشروع می تواند در مواردی چون:

اگر به اتهام رابطه نامشروع دستگیر شده اید، می توانید از وکیل رابطه نامشروع کمک بگیرید تا از حقوق خود دفاع کند.
اگر به عنوان شاکی خصوصی، قصد شکایت از فردی را به اتهام رابطه نامشروع دارید، می توانید از وکیل رابطه نامشروع کمک بگیرید تا شکایت شما را به درستی تنظیم کند و در جریان رسیدگی به پرونده، از حقوق شما دفاع کند.
اگر در پرونده ای که در آن به اتهام رابطه نامشروع مطرح شده است، به عنوان شاهد یا کارشناس دعوت شده اید، می توانید از وکیل رابطه نامشروع کمک بگیرید تا در جریان رسیدگی به پرونده، حقوق شما رعایت شود.

سوالات متداول

۱- هزینه وکیل رابطه نامشروع چقدر است؟

هزینه وکیل رابطه نامشروع به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سابقه و تجربه وکیل، پیچیدگی پرونده، محل رسیدگی به پرونده و نوع خدمات حقوقی که از وکیل درخواست می کنید. به طور کلی، هزینه وکیل رابطه نامشروع بین ۵ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان است.

۲- چگونه می توانم با وکیل رابطه نامشروع ارتباط برقرار کنم؟

برای ارتباط با وکیل رابطه نامشروع، می توانید با شماره تلفن وکیلی که انتخاب کرده اید تماس بگیرید یا به دفتر وکالت او مراجعه کنید. همچنین، می توانید از طریق ایمیل یا پیامک با وکیل رابطه نامشروع ارتباط برقرار کنید.

۳- آیا می توانم از طریق اینترنت با وکیل رابطه نامشروع مشورت کنم؟

بله، برخی از وکلای رابطه نامشروع امکان مشاوره حقوقی تلفنی یا آنلاین را فراهم کرده اند. برای اطلاع از این امکان، می توانید با شماره تلفن وکیل یا از طریق سایت او تماس بگیرید.

اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع / حکم جلب رابطه نامشروع / نمونه رای رابطه نامشروع پیامکی / سوال و جواب رابطه نامشروع / نحوه دفاع در جرم رابطه نامشروع  / اثبات رابطه نامشروع در طلاق

دیدگاه و سوالات خود را مطرح بفرمایید.

مشاهده خدمات دیگر